Conversie zonder door te klikken naar website

Er is een belangrijke nieuwe mogelijkheid voor bedrijven die zich richten op leads. Google heeft recent de leadformulierenextensie toegevoegd aan de al bestaande extensiemogelijkheden. Met deze extensie is het mogelijk om een leadformulier direct toe te voegen aan je Google Ads advertentie. Hiervoor kunnen leads het contactformulier direct invullen zonder dat ze jouw website hoeven te bezoeken.

Leadformulier extensie

Leadformulier extensie

"Google komt bedrijven tegemoet met leadformulier-extensie"

Wat is het voordeel

Het grote voordeel hiervan is dat gebruikers minder snel afhaken omdat ze worden afgeleid, weer beginnen te twijfelen of erger nog het contactformulier niet goed kunnen vinden. Dit zijn situaties die we allemaal herkennen en daarom is het raadzaam om zo vroeg mogelijk in de zoekopdracht het contactformulier aan te bieden.

Een ander voordeel is de mogelijkheid om deze lead direct door te zetten naar je eigen CRM systeem via een Webhook. De salesverantwoordelijke binnen jouw organisatie krijgt vervolgens  het signaal om contact op te nemen.

Hoe meet je het formulier en wat is de conversies?

  1. Google registreert een klik wanneer het leadformulier door de gebruiker wordt geopend.
  2. Wanneer het formulier worden verzonden, registreert Google dit als een (lead)conversie.
  3. De klikken & conversies zijn uiteraard terugvinden in je Google Analytics en Ads account.

Testen

Ook met deze extensie is het raadzaam om meerdere advertenties aan te maken om uiteindelijk de beste advertentie met het best scorende leadformulier in te zetten.

Hoe kan Chiodo Marketing helpen?

Heb je hulp nodig bij het instellen van de extensie of wil je juist starten met Zoekmachine Adverteren ? Ik praat je graag vrijblijvend bij over de mogelijkheden. Mijn telefoonnummer is: 06-50919829 of vul het contactformulier in en binnen 1 werkdag neem ik contact met je op.